سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/8/15
8:46 عصر

اوباما چه خواهد کرد؟

بدست امیر یعقوبی در دسته

سایت خبری ایران: بدون شک سیاست آمریکا در قبال خاورمیانه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاخ سفید محسوب می‌شود و به‌نظر می‌رسد که سیاست هر دو نامزد فعلی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در قبال مسائل خاورمیانه تفاوت چندانی با سیاست‌های بوش نخواهد داشت.

 به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری ایران به نقل از روزنامه واشنگتن پست(www.IranNewsAgency.com)،پس از مشخص شدن پیروزی سناتور "باراک اوباما" در انتخابات درون حزبی و چهره به چهره شدن او با سناتور "جان مک‌کین"، همگان این انتظار را داشتند که اوباما بار دیگر با پرداختن به سیاست‌های ماه گذشته خود بار دیگر فاصله دموکرات‌ها با جمهوریخواهان را افزایش دهد اما گویا نمی‌توان چندان به تحقق این انتظار امیدوار بود.


طی رقابت‌های درون‌حزبی برخی به این نتیجه رسیدند که باراک اوباما قصد تغییر سیاست خارجی آمریکا در قبال خاورمیانه را دارد، اقدامی که به ثمر نشستن آن، نیازمند صرف مدت زمان طولانی بود. سخنانی که مردم آمریکا در ماه‌های گذشته از باراک اوباما شنیده بودند، فراگیرترین سیاست خارجی تغییرشکل یافته‌ای بود که در دهه‌های اخیر از سوی نامزدهای ریاست‌جمهوری شنیده شده بود اما پس از تائید پیروزی او در رقابت‌های درون‌حزبی و مشخص شدن این نکته که اوباما رقیب اصلی مک‌کین در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر خواهد بود، این سناتور جوان به تشریح سیاست خارجی خود در قبال خاورمیانه پرداخت و در کمال تعجب همگان شاهد این نکته بودند که سیاست خارجی اوباما در اغلب موارد تفاوت چندانی با سیاست‌های جورج بوش ندارد و نکته جالب در این باره آنکه سیاست‌های جان مک‌کین در قبال خاورمیانه نیز تقبریبا به همین گونه است.

از دید سران آمریکا این نکته (شباهت سیاست‌های اوباما به سیاست‌های بوش) به هیچ وجه نکته بدی نیست بلکه این شباهت اثبات کننده این مطلب است که یک اتفاق آرای اساسی درباره منافع آمریکا در خاورمیانه وجود دارد و راه‌های حفظ این منافع و دفاع از آنها بسیار محدود هستند.

در تصوری لیبرال‌گونه از دیدگاه‌های اوباما، انتظار آن می‌رفت که در صورت پیروزی او در رقابت‌های ریاست‌جمهوری شاهد کاهش حمایت‌های آمریکا از اسرائیل باشیم اما اوباما در سخنرانی خود در "کمیته امور عمومی اسرائیل ـ آمریکا" (ایپک) که در اصل یک لابی محسوب می‌شود، این مساله را نشان داد که او بسیار بیشتر از آنچه قبلا گفته بود درباره حمایت نظامی، اقتصادی و همین طور دفاع از مرزهای اسرائیل سختگیر است . و اما درباره ایران، سیاست‌های اوباما نیز تقریبا همانند سیاست‌های بوش است. هر چند او در گذشته بارها بر این نکته تاکید کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری مذاکره مستقیم با مقامات ایرانی را در دستور کار خود قرار می‌دهد اما هم‌اکنون او این ایده را با این دیدگاه که "با مسوولان ایرانی فقط در محل و زمانی که خودمان تعیین کنیم و فقط و فقط در شرایطی که به افزایش منافع آمریکا در منطقه کمک کند، دیدار می‌کنم" تغییر داده است.

او در سخنرانی خود در ایپک به این نکته نیز اشاره کرده بود که از تمام اهرم‌ها برای واردکردن فشار بر تهران استفاده خواهد کرد.پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این مساله است که "اوباما چه خواهد کرد؟" در ماهیت سخنان اوباما این نکته پنهان است که او در صورت پیروزی در انتخابات، وعده اتخاذ یک سیاست جدید را در قبال ایران داده، سیاستی که مدلی ارتقا یافته از استراتژی سه سال گذشته دولت بوش است. اوباما در صورت رسیدن به پست ریاست‌جمهوری آمریکا، به همراه روسیه و اتحادیه اروپا مشوق‌های ارائه شده به ایران را در صورت توقف برنامه غنی‌سازی اورانیوم از سوی تهران، تا حد زیادی افزایش خواهد داد و در غیر این صورت برای افزایش فشارها بر ایران تلاش خواهد کرد.

 اوباما تلاش خواهد کرد تا به همراه اتحادیه اروپا مذاکرات مستقیمی را با ایران در دستور کار قرار دهد و حتی ممکن است او حاضر به ارائه مشوق‌های بسیار بزرگ نیز به ایران بشود.از سوی دیگرتنها شکافی که در سیاست خارجی اوباما در قبال خاورمیانه وجود دارد، دیدگاه او درباره عراق است.

اوباما برای آنکه بتواند در رقابت‌های درون‌حزبی خود را از سناتور هیلاری کلینتون جدا سازد، به دفعات از جنگ عراق انتقاد کرد و هم‌اکنون نیز این سیاست را در قبال جان مک‌کین اتخاذ کرده است. او هم‌اکنون نیز از ایده یک ساله خود مبنی بر خروج سریع از عراق تبعیت می‌کند و معتقد است که ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق فقط به وخیم‌ترشدن اوضاع در این کشور منتهی می‌شود و این در حالی است که برخی مقامات آمریکا به‌شدت با این ایده مخالف هستند. اوباما در سخنرانی خود در ایپک فقط به ادای یک و یا دو جمله درباره عراق اکتفا کرد و کارشناسان معتقدند که او در ماه‌های آینده به عراق سفر می‌کند.

ایده سفر به عراق در نزد اوباما از وقتی شکل گرفت که سناتور "جان مک‌کین" نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اوباما را به کم‌تجربگی در امور نظامی متهم کرده و به او پیشنهاد داد تا به اتفاق هم به عراق سفر کنند. در این میان کارشناسان مسائل سیاسی و نظامی به دو دسته تقسیم می‌شوند، عده‌ای معتقد به مثبت‌بودن این سفر و عده‌ای نیز به منفی‌بودن نتایج آن ایمان دارند.

مخالفان طرح سفر اوباما به عراق معتقدند که وی باید از جنگ ویتنام درس‌های لازم را فرا بگیرد، به گفته این کارشناسان، زمانی‌که یک راهنما شما را در سفرتان همراهی می‌کند، در سفر به محل مورد نظر شما همان چیزی را می‌بینید که راهنمای شما قصد نشان‌دادن آن را دارد و نه چیزی دیگر. به همین دلیل اوباما در صورت سفر به عراق فقط در جریان خبرهای خوب قرار می‌گیرد و از درک حقایق غافل می‌شود. اوباما در صورت حضور در عراق به مناطقی برده می‌شود که امنیت آنها از سوی نظامیان آمریکایی و نیروهای امنیتی عراق تامین شده و فرماندهان ارشد آمریکا و دیپلمات‌های این کشور در بغداد مجبور خواهند بود تا علی‌رغم میل خود اوباما و مک‌کین را به عراقی‌هایی نشان دهند که آنها قصد کشتن آمریکایی‌ها را دارند.

 بدون شک اوباما و مک‌کین در صورت حضور در عراق با عراقیانی مواجه خواهند شد که خواهان ادامه حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان هستند و به‌طور یقین می‌توان گفت این سناتور جوان در مدت حضور خود در عراق با افرادی که برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق تلاش می‌کنند مواجه نخواهد شد. در همین راستا می‌توان به این مساله اشاره کرد که آن دسته از نمایندگان کنگره آمریکا که تاکنون به عراق سفر کرده‌اند هیچگاه با افرادی که از لحاظ سیاسی دارای دیدگاه‌های مخالف با کاخ سفید هستند دیدار نکرده‌اند.

نباید این نکته را انکار کرد که فرماندهان و دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در عراق به هیچ وجه این قصد را ندارند که اخبار ناخوشایندی را از محل ماموریت خود به رئیس‌جمهور آتی کشورشان ارائه کنند، از همین رو از هم‌اکنون می‌توان حدس زد که فرماندهان ارتش و دیپلمات‌های آمریکایی در هنگام ملاقات با اوباما و مک‌کین در عراق چه نکاتی را به آنها خواهند گفت.به اعتقاد این کارشناسان، دولت آمریکا به هیچ وجه به‌گونه‌ای رفتار نمی‌کند که رئیس‌جمهور آتی این کشور در مورد صحت سیاست‌های بوش در عراق شک کند. درست بر اساس همین دلایل است که عده‌ای از اعضای کنگره آمریکا که به‌خوبی با مسائل نظامی آشنایی دارند مخالف سفر اوباما به عراق هستند.

به اعتقاد این نمایندگان انسان در هنگام حضور در عراق گویی با یک نمایشنامه مواجه می‌شود. این کارشناسان در بیان اینکه چرا مخالف سفر اوباما به عراق هستند می‌گویند: حقایق مربوط به جنگ چنان فراگیر و گسترده هستند که فقط با انجام یک و یا دو سفر به منطقه نمی‌توان تمام حقایق آن را درک کرد.

مخالفت ما به معنای گمراه‌کننده بودن پیشرفت‌های امنیتی عراق نیست.در این میان مک‌کین گمان می‌کند که پیروزی در جنگ عراق مهم‌ترین اولویت سیاست خارجی آمریکاست و در این راه حاضر است تا میلیاردها دلار دیگر را نیز هزینه کند و در این راه از منحرف‌کردن ذهن مردم آمریکا از سایر مشکلات آنها به جنگ عراق نیز چشم‌پوشی نخواهد کرد اما اوباما فکر می‌کند که افغانستان و پاکستان از اهمیت بیشتری در سیاست خارجی آمریکا بهره‌مند هستند و سرمایه‌گذاری آمریکا در امر مبارزه با تروریسم باید بازده لازم را داشته باشد حالا شما تصور کنید که سفر مشترک این دو به عراق چه نتایجی را به دنبال خواهد داشت؟

ممکن است اوباما پیشنهاد سفر مشترک به همراه مک‌کین به جنوب افغانستان منطقه‌ای که به مدت چند سال است صحنه اصلی درگیری نیروهای ناتو با طالبان و القاعده محسوب می‌شود را ارئه دهد و یا حتی پیشنهاد کند که نظامیان آمریکایی را از عراق خارج و در جنوب افغانستان مستقر کنند. اما در سوی دیگر میدان،کارشناسانی قرار دارند که با دیدی مثبت به طرح سفر اوباما به عراق نگاه می‌کنند، به اعتقاد این کارشناسان سفر اوباما به عراق این امکان ر ا به وی می‌دهد که با توجه به مسائل یک سال گذشته عراق، سیاست خود در قبال این کشور را ترسیم کند.

هر چند برخی از هم‌حزبی‌های اوباما با سیاست‌های او در قبال عراق موافق نیستند اما سفر وی به عراق می‌تواند دولت آتی آمریکا را در صورتی‌که این سناتور جوان رئیس‌جمهور باشد، در اتخاذ سیاست‌های عملگرا در قبال سایر کشورهای منطقه نیز کمک کند.


87/6/27
11:45 صبح

صندلی مناسب برای وضعیت بدن

بدست امیر یعقوبی در دسته

نشستن بر روی صندلی کامپیوتر به مدت طولانی باعث آسیب رسیدن به ستون فقرات میشود اما Snow Crash  یک کمپانی سوئدی این مشکل را حل کرده (البته برای کسانی که خسیس بازی به خرج ندهند و از جیب خودشون مایه بذارن!!!)

کار کردن با کامپیوتر  در حالی که از این صندلی استفاده می کنید بیشتر از هر وقت دیگری لذت بخشه و بعد از بلند شدن از پای کامپیوتر هیچگونه احساس خستگی نخواهید داشت . این صندلی طوری طراحی شده است که برای دست ها و بازو ها و پا ها بهترین وضعیت را فراهم می کند . این محصول NETSURFER  نام دارد و حالت نیمه خوابیده اش باعث راحتی میشه ( مثل تو دندونپزشکی !!!) البته این صندلی مبل راحتی هم به حساب میاد .


87/6/26
8:55 عصر

سریع ترین کامپیوتر جهان !؟

بدست امیر یعقوبی در دسته

سرویس اخبار خارجی ایتنا - در حالی که کمتر از یک هفته از آغاز به کار سوپرکامپیوتر جدید Roadrunner در آزمایشگاه Los Alamos می‌گذرد این دستگاه توانست در هنگام تحلیل فرایندهای «فوق پیچیده» در حوزه عصب‌شناسی از سوی محققین به رکوردی تازه در زمینه سرعت محاسباتی دست پیدا کند.

این سوپرکامپیوتر که با سرعتی در مقیاس «پتا-فلاپ» کار می‌کند مجهز به پردازنده‌های Cell می‌باشد که در کنسول بازی PlayStation3 شرکت سونی بکار گرفته شده است.

Roadrunner که از سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌کند قادر است در هر ثانیه ده به توان پانزده محاسبه انجام دهد.

محققین آزمایشگاه Los Alamos به همراه مهندسین بخش تحقیقات شرکت IBM برای آزمایش این سوپرکامپیوتر از سه دسته کد محاسباتی متفاوت استفاده کردند.
یکی از این کدها PetaVision نام دارد.

وظیفه PetaVision مدل‌سازی سیستم بینائی انسان بوده و از کارکرد بیش از میلیاردها عصب بینائی و سیناپس مغز انسان تقلید می‌نماید.

دانشمندان توانستند با استفاده از ترکیب Roadrunner و PetaVision به یک رکورد کارآیی محاسباتی جدید به میزان 1.144 پتافلاپ در ثانیه برسند.


87/5/28
4:47 عصر

اخبار ویژه ...

بدست امیر یعقوبی در دسته

به زودی زود دانلود چند چیز را برایتان می گذارم .

..................................

کلیه مطالب در این وبلاگ آرشیو بندی شده اند . در قسمت آرشیو ها می توانید مطالب مرتبط با موضوعی خاص را بیابید . از آنها استفاده کنید .


87/5/26
11:35 صبح

نگرانى ها از خطرات تلفن همراه همچنان ادامه دارد ...

بدست امیر یعقوبی در دسته

هرچند برخى متخصصین نتایج این تحقیق را به عنوان شواهدى براى اثبات عدم وجود خطر بر روى سلامتى پذیرفته اند، بسیارى آن را به عنوان نتیجه آخر رد مى کنند. دانشمند استرالیایى بروس هاکینگ که در زمینه طب محیطى تخصص دارد نتایج تحقیقات ژاپنى  ها را معیوب دانسته و آن را رد مى کند. به عقیده وى دانشمندان ژاپنى اطلاعات را بر پایه آنچه نمونه هاى تحت آزمایش به خاطر مى آورده اند نظیر مدت زمان مکالمه جمع آورى کرده اند و به دلیل اینکه به خاطر آوردن جزو توانایى افراد است و در افراد مختلف متفاوت است ممکن است با خطا هاى موردى جمع شده و منجر به دست بالا یا دست پایین گرفتن اعلام مدت استفاده واقعى شده باشد. نظر هاکینگ مى تواند به راحتى اثبات پذیر باشد، زیرا یاد آورى کل مدت زمان مکالمه در طول ?? سال استفاده از تلفن همراه براى انسان کارى بسیار دشوار و شاید غیر ممکن است. به عقیده بسیارى در صورت رفع مسائل حفاظت اطلاعات شخصى و در اختیار قرار دادن اطلاعات مدت زمان مکالمه توسط شرکت هاى مخابراتى و دولت به دانشمندان به راحتى مى توان مدت دقیق استفاده هر شخص از تلفن همراه جهت مکالمه را محاسبه و به دست آورد، لیکن این درخواست در حال حاضر با قوانین موجود نا ممکن است. مسأله دیگر این است که با وجود اینکه بسیارى از دولت  ها از خطرات تلفن هاى همراه بر روى سلامتى انسان  ها نگران هستند لیکن انجام تحقیقات بر روى این مسأله هزینه هاى سنگینى براى آنها در بر خواهد داشت، بنابر این این روز  ها بسیارى از کشور  ها به دنبال آن نمى روند. براى مثال ایالات متحده کشور پیشرو در زمینه تحقیق بر روى امواج رادیویى از دهه ?? تا دهه ?? بوده است، لیکن تمامى آزمایشگاه  ها را با بسنده کردن به پاسخ منفى نتایج آن زمان تعطیل نموده است. از طرفى دیگر، بسیارى از دانشمندان از قطع شدن سرمایه گذارى بر روى تحقیقات در این زمینه نگران هستند، زیرا به عقیده آنها زمان در این مسأله بسیار حیاتى است و با گذشت چند سال ممکن است نتایج آزمایشات رو به مثبت شدن برود، همانطور که ?? سال پس از شروع مردم به استعمال دخانیات خطرات آن رونمایى شد. گفتنى است که دوره تأخیر بروز تومور در مغز بین ?? تا ?? سال است، بنابراین ممکن است تا ? سال آینده شاهد نتایج خیره کننده این آزمایشات و تحقیقات باشیم.بسیارى از داشمندان بر این باورند که نتیجه قطعى براى اثبات ریسک استفاده از تلفن هاى همراه و بى سیم در دست نیست، لیکن مردم نباید به جاى آگاهى از امکان بروز خطر سلامتى نگران آن باشند و از آن رنج ببرند. به عقیده آنها استفاده از لوازم ایمن نظیر هندزفرى هاى با سیم مى تواند به کاهش ریسک بروز بیمارى در نتیجه استفاده از این ابزار ارتباطى مورد نیاز منجر شود.


   1   2      >